Sziasztok!
A helyzet az, hogy az interneten kevés magyar nyelvű segédletet lehet találni a World of Warcraft egyik legjobb kasztjához, a hunterhez. Ezért itt a hunterrel szeretnék veletek néhány hasznos infót megosztani. Gear, talentek, gemek, shot-rotation, profession-ök, jó UI ismérvei, addon tanácsok, akár fight-specifikus tanácsok is.
Hunter karakterem pedig az Rworld szerver a szövetség oldalán található Alliance Pirates klán tagja.
A segédlet a 3.3.3a petchre van írva de más patcheken is sok segítséget jelenthet. Az itt elhangzottak http://wow-hunter.blog.hu/ innen és saját tapasztalatból származnak. Akinek esetleg már Catalyzmos huntija van az említett blogon sokmindent találhat róla.
Talent
A huntereknek a Beast Mastery (BM), Marksmanship (MM) és Survival (SV) talentfái vannak.
A jelenlegi állás szerint PvE-ben az MM és az SV a leghasználhatóbb, a BM messze a leggyengébb közülük (bár a 3.3.3-as patch-ben is érkezik hozzá buff), így ritkán találkozhatunk vele.
Így aztán a blogban leginkább az MM-mel és a Surv ággal fogunk foglalkozni.
MM
Pro:
- TotC geartől kezdve nagyobb DPS, mint SV
- egyszerűbb rotáció
- 10% AP a raidnek (ha ki van talentelve)
Kontra:
- mana-igényesebb
- kisebb HP-jű addok ellen gyengébb (a relatíve sok "dot"-ja miatt.)
- kevésbé erős sokmozgásos harcokban (steady shot-ok, auto shot-ok hiányát jobban megérzi)
SV
Pro:
- jó manaháztartás
- kisebb HP-jű addokon is effektív
- az erősebb instant lövések miatt jobb sokmozgásos fightokon
- talentelve manát tölt vissza (Replenishment-et ad)
Kontra:
- picivel bonyolultabb rotáció
- TotC gear-től kezdve egyre jobban lemarad
MM egyre erősebb lesz, ahogy a gear egyre jobb lesz, és egyre több Armor Penetration (ArP) kerül, ez általában Ulduar végén, TotC elején következik be. Mivel az LFG rendszer és ICC kijövetelével Ulduar-t szinte senki nem csinál, ezért elmondható, hogy T9-szintű gear-t összeszedve már MM-ként érdemes raid-elni.
És hogy mikor érdemes SV-ként menni?
Ha kevés a mana: tehát ha a raidben nincs elégséges mana-visszatöltés, leginkább Judgement of Wisdom (JoW).
Ez leginkább csak 10-es raidben fordulhat elő, és fájdalmas a hiánya, hisz enélkül sok időt fogunk Aspect of Viper-ben tölteni, manát visszatöltve.
Másik eset, amikor megéri az SV, azok az 5 fős insták. Kevés manavisszatöltés és a kis HP-jű mobok nagy száma miatt itt szintén jobban boldogulsz SV-ként.
Tehát elmondható, hogy egy csak PvE-ző hunter legjobban akkor jár, ha egy MM és egy SV build-et készít.
MM
A jelenleg egyik legjobb MM hunter-build ehhez hasonlóan néz ki:
itt link lenne csak a wowhead talent átállása miatt nem tudom berakni
ezen jelenleg dolgozok
Melyek a kevésbé fontos talentek?
- Trueshot Aura (ha adja más a 10% AP-t)
- Imp. Steady shot
- Imp. Barrage/Rapid Recuperation
Az Imp. Steady shot arra jó, hogy ha nem kell hit, más hunter adja a IHM-ot, és 10% AP is van, akkor oda tudd rakni a pontokat, DPS-ben nagyon keveset ér.
Imp. Barrage/RR-ről is levehetsz egy pontot, ha hit-re kell.
Glyph-ek:
MM-ként a major glyph-jeink a következők legyenek: Serpent Sting, Steady Shot, Kill shot.
A Kill shot a legerősebb lövésünk, add-os harcokban pláne sokat számít, kisebb CD mindig jó neki.
Mivel a Serpent sting a harc első másodpercétől rajta van a célontunkon, ezért a Steady shot glyph hatását végig érezhetjük. (3.2 elött bugos volt, mára javították.)
És itt jön a Serpent Sting glyph. Sokan kérdezik, hogy miért is jó ez, mivel a Chimera Shot-tal 10 secenként újra felrakjuk a Serpent Sting-et, tehát semmit nem érünk, hogy tovább lenne fennt. Viszont érdemes megnézni a Chimera Shot leírását: Van egy alap sebzés, és mellé egy Nature alapú sebzés, ami megegyezik a Serpent Stingünk TELJES IDŐTARTAMÁRA vett sebzésével. Mivel a glyph a 15 sec-es, 5-öt tickelő SS-ből csinál 21 sec-es-t, ami 7-et tickel, így annak s ebzése megnő 40%-kal, így a Chimera Shot nature sebzése is nő 40%-kal.
Kill shot glyph helyett a Glyph of the Hawk is lehetséges, elviekben picit gyengébb csak, viszont mozgáskor többet vesztünk vele. (A Kill shot egyértelműen jobb olyan fight-okon, ahol vannak addok.)
A Glyph of Chimera Shot-tal és a Glyph of Aimed Shot-tal az a baj, hogy összekavarják az amúgy egyforma CD-ket, és így borítják az amúgy egyszerű és nagyszerű Chimera > Aimed > 4 db Steady Shot shot rotációnkat.
A szóba jöhető Glyph of Trueshot Aura-val pedig annyi baj van, hogy a Trueshot aurát felülírja az Abominations Might és az Unleashed Rage, így nem kapod meg jelenleg a glyph-ből származó pluszt.
Minor glyph-eknek Feign Death, Revive pet, Mend pet-et érdemes berakni.
SV
A legáltalánosabban használható build ez a kettő:
a 2 linken dolgozok
A kettő között a különbséget az adja, hogy van-e Aimed shot vagy nincs, illetve ugyanez a Replenisment-re. Én jobban favorizálom az Aimed shot-ot a Multi-shot-tal szemben, mivel instant, így futás/ugrás közben is használható.
Amik befolyásolhatják:
Glyph-ek:
Itt ugyanazokat a glyph-eket érdemes használni, mint MM-en, nem kíván mást tőled a talent-ág.
Egyetlen kivétel a Glyph of Explosive Shot (Kill Shot glyph helyett), ami Agi-ra gemelve jelenthet DPs növekedést, bár a gear erősődésével egyre kevesebbet.
Gear
A mai epizódban az öltözékünkről fogunk beszélni. A hunterek elsősorban mail itemek hordanak, bár előfordul, hogy egy-egy leather cucc jobb nekünk. Ez leginkább BC-ben volt így, de a Careful Aim talent megjelenésével (ahol 1 Intellect 1 AP-t jelent nekünk), ez gyakorlatilag megszűnt.
Stat-ok
Amilyen stat-okat gear-cserénél figyelembe kell venni: Hit, ArP, Agility, Crit, Intellect, Haste, AP
Ezek a statok számítanak nekünk, méghozzá ebben a sorrendben.
Hit: a legfontosabb, minden körülmények között legyen meg 8%. Ha gear-ből nincs meg, Focused Aim talentre tegyél. Ha úgy sem, enchant-oltass (Precision kesztyűre pl., Icewalker cipőre). Ha így sem, akkor jönnek a hites gemek.
Armor Penetration: Ha el tudod érni az 1000-es szintet ArP-vel, akkor érdemes rágyúrni, ilyenkor az ArP többet ér már MM talenten, mint az Agility. Az ArP exponenciálisan skálázódik, azaz minnél több van belőle, annál nagyobb upgrade még 1 belőle, egészen az 1400-as csúcsig (hard cap), amin túl már semmit nem ér. Tehát ha ArP-ra mész, akkor nem éri meg fele gemeket kicserélni, másik felét Agi-n hagyni, mert rosszabb lesz a végeredmény, mint valamelyikhez ragaszkodtál volna.
Agility: AP-t és Critet ad, szeretjük.
Crit: Kritikus sebzés esélyét növeli, jól jön.
Intellect: Növeli a manánkat (kevésbé fogyunk ki), és a Careful Aim talenttel minden egyes Intellect után 1 AP-t kapunk.
AP: növekszik a sebzésünk, ami sosem rossz.
Haste: gyorsabban lövünk Auto és Steady shotot. A semminél jobb, de nem priorításos.
Tehát a lista így néz ki ArP-re gyúrva:
Hit > ArP > Agi > Crit > Int/AP/Haste
Ha nem ArP-re gemelsz, akkor az ArP csak Agility mögé fér be.
Fontos: Az ArP SV talenten kevesebbet ér, ott Agility jóval tovább lesz mindig az erősebb, így ha elsősorban SV-ként játszol, akkor nem érdemes ArP-ra menned, maradj Agility-re gemelve, amíg el nem tudsz érni olyan 1200+ ArP-t, onnantól SV-ként is ArP kezd jobb lenni.
Lövedékek
Egy hunter nem lehet meg lövedékek nélkül, ezek 2 tipusba sorolhatók nyilak (bow, crowwbow) és töltények (gun).
Nyíl: Iceblade Arrow > Saronite Razorheads > Terrorshaft Arrow
Töltények: Shatter Rounds > Mammoth Cutters > Frostbite Bullets
A legerősebb lövedékek egyáltalán nem drágák, amennyiben te magad veszed a mats-ot, és te crafoltatod le őket. Higyjétek el, megéri.
Amennyiben kevés pénzed van, használj 2 fajta lövedéket, az epiket raid-re, más helyre olcsóbbat.
Szettitemek
Ami az item-választásainkat befolyásolhatja a stat-okon kivül, azok a procc-ok, bónuszok a szettitemekből.
A jelenlegi ICC-s környezetben ez a T9-es és T10-es szettbónuszokat jelenti, menjünk rajtuk végig:
2 db T9: A Serpent Sting critelhet is. Hihetetlen jó bónusz.
4 db T9: 35% esélyed van lövésenként, hogy a petednek adj 600 AP-t 15 sec-re. (45 sec CD). Eléggé gyenge bónusz.
2 db T10: 5% esélyünk van Auto shot-onként, hogy a mi és petünk sebzését 15%-kal megnövelje 10 sec-re. Nagyon szép bónusz.
4 db T10: Serpent sting (és Wyvern Sting) procconként van 5% esélyünk, hogy 20% AP-t kapjunk 10 sec-re. Szintén nem rossz bónusz.
Mit is jelentenek ezek?
Van 4 db T9-ed, és kiesett egy T10? Érdemes lecserélni, a 4db-os T9 bónusz hasonló erőt képvisel, mint az item-upgrade jelentene, így igazából nem nagyon fog változni a DPS-ed.
Viszont amikor megérkezik a második T10-ed, akkor lesz 2 T9, 2 T10-ed, ami egy elég erős páros.
A még meglévő 2 db-os T9 bónusz-t csak akkor bontsd meg, ha mindkettő T9 helyére egy T10-et tudsz rakni, és így meglesz a 4 db-os T10 bónuszod. (A 3 T10 + 1 T9 felosztás gyengébb, mint a 2 T9-2 T10. (Persze ha a badge-es T9-edet a Heroic T10-hez hasonlítod, akkor más a helyzet, tessék egy figyelembe venni.))
Tehát:
4 db T10 > 2 db T10 + 2 db T9 > 3 db T10 + 1 db T9> 4 db T9 >= 3 db T9 + 1 db T10 > 2 db T9
Általában a legerősebb gear úgy áll össze, hogy 4 db szettitemet hordasz 1 darab szett-en kivüli item-mel, ez általában a kesztyű vagy a nadrág.
T10-es szinten ez a crafoltható Draconic Bonesplinter Legguards nadrág, vagy az Emblem of Frost-ból kivehető Logsplitter kesztyű.
Ezen kivül érdemes lehet még legyártatni a Rock-Steady Treads cipőt, és kivenni az Emblem of Frost-ból kivhető Recovered Scarlet Onslaught Cape köpenyt. (Valamint akinek nincs szerencséje a trinketekkel, az kiveheti a Herkuml War Token trinketet Emblem of Frost-ból.)
Hírek
Megkérnék mindenkit hogy ne csinálja már hogy belép kivesz 3 70+-os kék cuccot aztán közli hogy szar a guild szavaz a honlapon hogy vacak aztán kilép!
Előreláthatólag a guild Szept. 24-én fogadja az első jelentkezőket!
Szavazás